Справа № 639/348/18

2-а/639/52/18

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2018 року

ОСОБА_1

Жовтневий районний суд м. Харкова

у складі: головуючого судді Єрмоленко В.Б.

за участі секретаря Петрової Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління патрульної поліції у Харківській області, командира роти старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення серія ЕАА №263647,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління патрульної поліції у Харківській області, командира роти старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення серія ЕАА №263647. На обґрунтування позову позивач посилається на те, що постанова про притягнення до адміністративної відповідальності не відповідає вимогам закону та фактичним обставинам справи.

В судове засідання позивач не зявився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином та своєчасно, звернувся до суду з заявою з проханням проводити слухання справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав, просив задовольнити.

Відповідач в судове засідання не зявився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином, звернувся до суду з заявою про розгляд справи за його відсутності. Від відповідача до суду надійшли заперечення проти позову у яких зазначено, що проти позову заперечує. Приблизно о 23-00 год. 13.11.2016 р. по вул. Герцена,34 екіпажем було виявлено автомобіль ВАЗ 21043, номерний знак НОМЕР_1, водій якого, керував транспортним засобом з непрацюючою лівою стоп-фарою, чим порушив вимоги п. 31.4.3 ПДР України.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

Зі змісту постанови про накладення адміністративного стягнення про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі від 13.01.2018 р. серії ЕАА №263647 вбачається, що позивач 13.01.2018 р. о 23-26 год. у м. Харкові по вул. Герцена,34 керував автомобілем, що мав несправності зовнішніх світлових приладів в темну пору доби, а саме не працювала ліва стоп фара.

Постановою інспектора Управління патрульної поліції у м. Харків Департаменту патрульної поліції ОСОБА_3 усправі про адміністративне правопорушення від 13.01.2018 р. ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладене адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 340 грн.

Частиною 1статті 121 КУпАПпередбачено відповідальність за керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів.

Відповідно до вимогст.9 КУпАПадміністративним правопорушення (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Для встановлення складу та події адміністративного правопорушення у справі, що розглядається, слід встановити, що водій ОСОБА_2 керував транспортним засобом , що має несправності зовнішніх світлових приладів.

У відповідності до частини 2статті 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідностатті 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Матеріали справи не містять достатніх доказів, що водій ОСОБА_2 керував транспортним засобом , що мав несправності зовнішніх світлових приладів.

Відповідно до п.31.1ПДРУкраїни, технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації.

Згідно з п.31.4.3 «а»ПДРУкраїни забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам, зокрема, кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу.

П.31.6 «б»ПДРУкраїни встановлено що, забороняється подальший рух транспортних засобів, у яких у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних ліхтарів.

В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості. Всі факти встановлені судом у сукупності викликають сумніви щодо факту самого правопорушення та законності його фіксації. Рішення суб’єкта владних повноважень повинно бути законним і обґрунтованим і не може базуватись на припущеннях та неперевірених фактах.

Вказані вище обставини свідчать про недоведеність складу адміністративного правопорушення за ч.1ст. 121 КУпАПв діях позивача.

Суд зазначає, що предметом судового дослідження за даними правовідносинами є правомірність дій суб’єкта владних повноважень щодо встановлення адміністративного правопорушення, законність та обґрунтованість постанови про адміністративне правопорушення. Таким чином, досліджуючи питання правомірності застосування адміністративної відповідальності до позивача у вказаних спірних правовідносинах, суд перевіряє, чи були у інспектора підстави для прийняття постанови про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 про визнання його винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 121 та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 гривень.

Згідно зі ст. 222 КУпАП, органи Національної поліції розглядають справи, зокрема, про порушенняправил дорожнього руху (частини перша, друга і третя статті 122). Від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.

Процедуру оформлення поліцейськими підрозділів патрульної поліції та поліцейськими, на яких покладаються обов’язки із забезпечення безпеки дорожнього руху в окремих регіонах та населених пунктах, де тимчасово відсутня патрульна поліція , матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі визначає Інструкція з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженанаказом МВС України від 07.11.2015р. за № 1395.

Постанова виноситься у разі виявлення адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачених статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п’ятою і шостою статті121, статтями 121-1,121-2, частинами першою, другою і третьою статті122, частиною першою статті123, статтею124-1, статтями125,126, частинами першою, другою і третьою статті127,статтями128,129, статтею 132-1, частинами шостою і одинадцятою статті133-1, частинами першою, другою і третьою статті140 КУпАП на місці вчинення адміністративного правопорушення ( п. 2 розділу Ш Інструкції).

За положеннями п. 1 розділу IV Інструкції, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, поліцейський виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення. Отже, постанова у справі про адміністративні правопорушення, передбачене ч. 1ст. 122 КУпАП, виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення.

Згідно з п. 9 ч. 1 ст. 31 Закону України “Про Національну поліцію” поліція може застосовувати такі превентивні заходи, зокрема, як застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.

За правилами ч. 1 ст. 40 цього Закону поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на форменому одязі, службових транспортних засобах, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель автоматичну фото- і відеотехніку, а також використовувати інформацію, отриману із автоматичної фото- і відеотехніки, що знаходиться в чужому володінні, з метою: 1) попередження, виявлення або фіксування правопорушення, охорони громадської безпеки та власності, забезпечення безпеки осіб; 2) забезпечення дотримання правил дорожнього руху.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що постанова серія ЕАА № 263647 по справі про адміністративне правопорушення від 13.01.2018 р. про накладення адміністративного стягнення на позивача не відповідає вимогам закону та не підтверджує наявність адміністративного правопорушення, винесена за відсутності належних та допустимих доказів, які б підтверджували факт неправомірних дій позивача, а тому позовні вимоги ОСОБА_2 підлягають задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 791990139243245250286 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_2задовольнити.

Скасувати постанову про накладення адміністративного стягненняпо справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичномурежимі, серія ЕАА № 263647 від 13.01.2018 р., прийняту командиром роти старшим лейтенантом Управління патрульної поліції у м. Харків Департаменту патрульної поліції ОСОБА_3 про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення ч.я ст. 121 Кодексу України про адміністративне правопорушення.

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст.121 Кодексу України про адміністративні правопорушення – закрити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через районний суд протягом десяти днів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Сторони: ОСОБА_4, 06.07.1992 р. н. (паспорт серія МТ №043444, прож. ІНФОРМАЦІЯ_1)

Відповідач- командир роти старший лейтенант Управління патрульної поліції у м. Харків Департаменту патрульної поліції ОСОБА_3 (місцезнаходження м. Харків, вул. Шевченка, 315-а)

СУДДЯ –